Az uniós forrásokat kezelő
intézményrendszer az elmúlt években a hazai közigazgatásban elsők között
vezetett be ügyfélbarát szolgáltatásokat. A pályázatkezelés, a
projektvégrehajtás európai szinten is példaértékű elektronizálása nyomán a
pályázók, kedvezményezettek munkáját - a pályáztatás több kulcsfontosságú
szakaszában is - papírmentes, internetes ügyviteli folyamatok támogatják.
2014. június 07-től a
projektvégrehajtás újabb területein kerül sor papírmentes, internetes ügyviteli
szolgáltatások bevezetésére.
A kedvezményezettek és
pályázatkezelők munkáját támogató Egységes
Monitoring
Információs
Rendszer
(EMIR) Pályázati e-ügyintézés felületén található új funkciók segítségével internetes úton, on-line
kitöltőprogram alkalmazásával teljesíthető: a jelentéstételi, beszámolási
kötelezettség, a kifizetés igénylés és ezek hiánypótlása,
valamint ezekhez szükséges alátámasztó dokumentumok
benyújtása.
Az esetleges kivételekről a
Pályázati e-ügyintézés felület Help menüjében tájékozódhat a bevezetést
követően.
A megoldás egyidejűleg több
területen támogatja a kedvezményezettek tevékenységét:
- gyorsabban folyósítható a
támogatás, mivel az interneten keresztül benyújtott dokumentáció néhány perc
alatt megérkezik rendeltetési helyére,
- csökken a dokumentumok kezelésének
időigénye és költsége,
- növekszik a munkavégzés szabadsága
és kötetlensége, hiszen a bárhonnan elérhető Pályázati e-ügyintézés felület
használatához nem szükséges irodai környezet, illetve a benyújtás során nem
kell alkalmazkodni a posta ügyfélfogadási idejéhez,
- csökkennek az adminisztrációs
terhek.
Az új szolgáltatás nemcsak a
dokumentumok, információk benyújtását, hanem az esetleges hiánypótlás több
fázisát is támogatja. Mindez összességében az átfutási idők csökkenését
eredményezi, s ezáltal is gyorsul a támogatások kifizetése.
Az egyszerűsítés és gyorsítás
nagyságrendjét jelzi, hogy az internetes benyújtás lehetősége mintegy 90 dokumentum típus
papír és postai alapú benyújtását váltja ki (pl. számlák,
teljesítményigazolások, hatósági engedélyek és nyilatkozatok, szállítói
szerződések, stb.).
A szükséges dokumentumokat
egyszerűen fel lehet tölteni és benyújtani a palyazat.gov.hu Pályázati
e-ügyintézés felületén. A kifizetések gyorsítását és az adminisztratív terhek
jelentős csökkenését eredményező elektronikus, internetes szolgáltatások
igénybevevőinek munkáját a Miniszterelnökség egy úgynevezett „e-Útmutatóval”
kívánja támogatni. Ebben a kedvezményezetteket részletes leírások,
folyamatábrák, videofelvételek segítik, tájékoztatást adva az aktuális
adatszolgáltatási feladatokról, a kapcsolódó teendőkről, eljárásrendekről. Az
e-Útmutató a Pályázati e-ügyintézés felületen érhető el 2014. június 07-től.
Bízunk benne, hogy az új fejlesztés
hatékonyan támogatja a projektek gyors, sikeres végrehajtását, valamint a
költségek és az adminisztráció csökkentését, ezzel is támogatva az Ön által
képviselt szervezet sikeres működését.
Forrás: Széchenyi2020
Üdvözlettel: