Ads 200x100px

.

2014. november 5., szerda

Mától elérhető a FAIR pályázatkitöltő rendszer



Szerda délutántól indul a 2014-2020-as uniós pályázati források elérését lehetővé tevő informatikai rendszer, a Fejlesztéspolitikai Adatbázis és Információs Rendszer (FAIR) azaz a pályázati elektronikus ügyintézés felülete - jelentette be Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációjáért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatón kedden Budapesten.

Az egységes informatikai rendszer segít majd abban, hogy egyetlen, személyre szabott felület segítségével tudják a pályázók kezelni a pályázatokhoz, projektekhez kapcsolódó különböző feladatokat; elsőként a FAIR az október 10-én meghirdetett első 9 pályázat beadását támogatja - jegyezte meg.

Kiemelte: a rendszer legnagyobb újítása, hogy összeköttetésben áll néhány közhiteles adatbázissal - NAV, Cégbíróság, Földhivatal - így ezek segítségével automatikusan tudja lekérni a pályázó elektronikusan a szükséges dokumentumokat. Szavai szerint az új informatikai rendszer lehetővé teszi, hogy Magyarországon olyan pályázati rendszer működjön, amely valóban reagál a pályázói érdekekre. Hozzátette: a felület külső, fizetett segítség nélküli pályázást tesz lehetővé, a korábbi 600 adatmező helyett 300-ra csökkent a kitöltendő felület egy-egy pályázat esetén, és tovább fog csökkenni.

Csepreghy Nándor hangsúlyozta: arra törekszenek, hogy a fejlesztéspolitika az előző, 2007-2013-as időszakinál sokkal inkább pályázóbarát legyen, a konkrét fejlesztési javaslatokat beépítik majd a pályázati modulok közé.

A rendszer átalakításának másik fontos célja az volt, hogy igazságos pályázati rendszer működjön, így a FAIR minden regisztrált felhasználó számára egy időben teszi lehetővé a pályázást a kitöltőprogram segítségével. A pályázók adott esetben egy elutasítást követően tisztában vannak a döntés pontos okával - fűzte hozzá.

Kérdésre elmondta, hogy egységesen 30 napos határidők kitűzésében gondolkoznak a pályázat megjelenése és a beadás között.

Laposa Tamás, a Miniszterelnökség fejlesztési-informatikai főosztályának osztályvezetője elmondta: a felület papírmentes ügyintézést tesz lehetővé. Egyetlen oldalt, az adott vállalkozás nyilatkozatát kell kinyomtatni, de ha a pályázó rendelkezik elektronikus aláírással, akkor a teljes igénylési folyamat papírmentesen intézhető - emelte ki. Az informatikai rendszer külső felülete segíti a támogatások könnyű elérését, egy kattintással egy adott pályázat minden adata elérhető. Ismertetése szerint a regisztráció egyszerű, öt-tízperces, és személyre szabott ügyintézést tesz lehetővé.

Forrás: MTI

Ha az Ön cége 
- legalább 3 lezárt üzleti évvel rendelkezik (vagyis tevékenységét 2010-ben vagy előtte kezdte) és
- az elmúlt években árbevételének legalább 50%-a gyártó tevékenységből származott és
- eszközt, gépet szeretne vásárolni, esetleg felújítani és bővíteni is szeretne és 
- a fejlesztést nem Budapesten vagy Pest megyében szeretné végrehajtani, hanem vidéken
- akkor kattintson ide és pályázzon Ön is!


Üdvözlettel: